رتبه خدماتی اداره کار 

رتبه بندی شرکت خدماتی چیست؟
شرکت­ های مشمول رتبه خدماتی  اشخاص حقوقی می باشند که انجام یک یا چند فعالیت از فعالیتهای موضوع ماده ۴ این دستورالعمل در اساسنامه آنان پیش ­بینی و در مراجع ذیصلاح به ثبت رسیده باشند. منظور از رتبه، عددی است که توان اجرایی و مدیریتی شرکت را نشان می دهد کمترین عدد رتبه ۷ و بالاترین آن ۱ است که بر اساس عوامل مقرر به شرح این دستورالعمل تعیین می شود. در خصوص شرکت های لغو صلاحیت شده رتبه شرکت در صورت تأیید مجدد صلاحیت با نظر کمیسیون استانی مجدداً بررسی می شود. منظور از کد، نوع فعالیتی می باشد که در اساسنامه شرکت یک یا چند مورد از آن به صراحت پیش بینی شده باشد.​​​​​​​

بر اساس مصوبه شماره ۳۸۳۲۶/ت ۲۷۵۰۶ مورخ ۸۱/۹/۵ و همچنین مصوبه شماره ۸۴۵۱۵/ت ۳۴۶۱۳ مورخ ۸۴/۱۲/۱۵ هیات محترم وزیران، کلیه شرکت های خدماتی و تعاونی ها جهت عقد قرارداد با دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی می بایست نسبت به اخذ گواهی تعیین صلاحیت اقدام نمایند .
– واحدهای مشمول این مصوبات برای انجام اموری از قبیل حمل و نقل ، تعمیر و نگهداری ساختمان و ماشین آلات، امور آشپزخانه و رستوران، خدمات عمومی (نظیر نامه رسانی، تلفنچی، تنظیفات، نگهبانی، امور آبدارخانه، پیشخدمتی) نگهداری و خدمات فضای سبز ، چاپ و تکثیر ، امور بهره برداری از تاسیسات و نظایر آن ها می باشد .
– جهت اخذ تایید صلاحیت شرکت های خدماتی و تعاونی ها متقاضیان می بایست به انجمن های صنفی کارفرمایان شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی و مهندسی در استانی که شرکت ثبت شده است ، مراجعه نمایند .
– شرکت های مشمول این دستورالعمل باید دارای دفاتر قانونی مورد تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و ارایه مفاصاحساب مالیاتی و مفاصاحساب تامین اجتماعی و ارایه جواز کسب الزامی است .
– انجمن های صنفی شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی موظف به اخذ مدارک کارفرمایان شرکت های خدماتی و تشکیل پرونده می باشند .
– انجمن های صنفی موظفند پس از اخذ مدارک و تایید صحت و سقم آن نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی اقدام نمایند .



رشته تخصص های شرکتهای خدماتی :
​​​​​​​

کد۱: امور حمل و نقل شامل رانندگی و اداره امور نقلیه و موارد مشابه
کد۲: تعمیر و نگهداری شامل تعمیر و نگهداری تجهیزات و وسایل اداری (به غیر از امور رایانه) خدمات فنی خودرو و موارد مشابه
کد۳: امور آشپزخانه و رستوران شامل طبخ و توزیع غذا، اداره رستوران و بوفه و موارد مشابه
کد۴: خدمات عمومی شامل تنظیفات، نامه رسانی، پیشخدمتی، امور آبدارخانه، خدمات پاسخگویی تلفنی و موارد مشابه
کد۵: نگهداری و خدمات فضای سبز شامل خدمات باغبانی و نگهداری فضای سبز و موارد مشابه
کد۶: امور چاپ و تکثیر شامل صحافی، حروفچینی، غلط گیری، خطاطی، چاپ و تکثیر و سایر امور فنی و هنری چاپ و موارد مشابه
کد۷: امور بهره برداری از تاسیسات و نظایر آنها به موجب اساسنامه
 

امتیازدهی و نحوه رتبه بندی شرکت های خدماتی
جمع کل حداکثر امتیازات ۱۴۰۰ امتیاز است که براساس دستورالعمل رتبه بندی شرکت های خدماتی می باشد و به شرح زیر است:
سوابق تجربی مدیر و اعضای هیئت مدیره:  
هر سال سابقه تجربی مرتبط با فعالیت در داخل و یا خارج شرکت برای مدیر عامل ۲ امتیاز و برای اعضای اصلی هیئت مدیره ۱ امتیاز محسوب می گردد.
کارکنان دفتر مرکزی شرکت:  
تحصیلات مدیر و اعضای هیئت مدیره:  
دکتری: ۷۰ امتیاز – فوق لیسانس: ۵۵ امتیاز – لیسانس: ۴۵ امتیاز – فوق دیپلم: ۳۵ امتیاز و دیپلم: ۲۵ امتیاز
سابقه فعالیت مالی شرکت:  
این امتیاز، براساس مبلغ کار قراردادهای انعقاد شده و انجام شده ۴ سال منتهی به تاریخ تقاضا برای تعیین رتبه می باشد
که برای هر ۲ میلیون تومان در سال، یک امتیاز محاسبه می گردد.
موقعیت اداری دفتر شرکت:  
تعداد نیروی انسانی در شرکت:  منظور تعداد نفراتی می باشد که در ۴ سال منتهی به تاریخ تقاضای رتبه بندی مشاغل شرکت،
استخدام شده اند و در طرح طبقه بندی مشاغل شرکت به حساب آمده باشند. طریقه امتیاز دهی به اینصورت است که به ازای
​​​​​​​هر ۱۰ نفر نیروی انسانی در سال، یک امتیاز محاسبه می شود.
تجهیزات و امکانات کار:  
سابقه تأسیس شرکت:  

رتبه صادر شده شرکت به مدت 2 سال معتبر می باشد  



برای انجام خدمات اخذ رتبه شرکتهای خدماتی کافیست مدارک زیر را از طریق پیام رسان های ایتا ، واتساپ و یا تلگرام به شماره موبایل 9070-343-0935 ارسال فرمائید.

- حضور در کلاس های آنلاین عمومی و رشته های تخصص های و قبولی در آن 
- آخرین آگهی تغییرات یا تاسیس شرکت
- ارائه قولنامه هولوگرام دار آدرس دفتر  جهت بازدید از دفتر شرکت
تعهد محضری عدم کارمند دولت بودن اشتغال دولتی اعضای هیات مدیره

احراز هویت اعضای هیات مدیره و پرسنل